حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
بیانیه هفته وحدت

بیانیه حزب همدلی مردم تهران(همت) بمناسبت هفته وحدت

بسم الله الرّحمن الرّحیم
” وَلاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَیِّنَاتُ” سوره مبارکه آل عمران – آیه ۱۰۵

هفته وحدت دستاورد گران‌قدری است که در نظام جمهوری اسلامی و با حمایت امام خمینی(رحمه الله علیه) به بار نشست و در طی سالیان پس از انقلاب اسلامی منشاء اتحاد، انسجام و وحدت کلمه میان همه اقوام و شهروندان اهل تسنن و تشیع بوده است، و برکات زیادی را برای جامعه اسلامی به بار آورده است.

میلاد پیامبر اسلام که مصادف با شروع هفته وحدت می باشد، زمینه ساز وحدت همه مذاهب در دین اسلام گردید. خداوند متعال به عنوان خالق وحدت؛ میان قبایل مختلف، رنگ ها وفرهنگ های متفاوت با آیه شریفه “واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا” همه را دعوت و سفارش به وحدت نمود.

پیامبر اسلام در اولین پیمان وحدت ساز به نام پیمان “عقبه” بین دو قبیله اوس و خزرج با تاکید بر پرهیز از دروغ، غیبت، بهتان، قتل و زنا به عنوان اصول غیراخلاقی، پایه گذار وحدت در جامعه مسلمین بود و این کلیدی است برای آحاد مردم در این روزگار که جنگ سایه اش را بر روی سر مسلمانان گسترانده است و برادر کشی رونق گرفته است.

با توجه به شرایط حال حاضر در جهان اسلام به خصوص وضعیت مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، افغانستان ، نیجریه و … بر همه مسلمانان واجب است تا با عمل به توصیه های مکرر قرآن کریم و طبق سنت و سیره رسول الله(ص) فارغ از هر نوع اختلاف نظر اعم از شیعه و سنی نسبت به اهمیت درک اصل برابری، اتحاد، رعایت اخلاق اهتمام ورزیده و پیام رحمت و مهربانی را در سراسر جهان گسترش دهند.

حزب همدلی مردم تهران (همت) همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) تاکید می کند راه برون رفت از وضع کنونی اهتمام همه احاد مردم به خصوص مسئولین کشور، رعایت اخلاق و حفظ وحدت می باشد. از خداوند متعال می خواهیم تا رحمت واسعه اش را شامل حال همه بشریت بگرداند و سایه تفرقه و پراکندگی را با ظهور آخرین منجی عالم مقدر فرماید.

در پایان امید است که مسئولین کشور با اهتمام به ظرفیت های فراوان بین اقوام مختلف مردم ایران و کشورهای همسایه این زمان را قدر دانسته و در پاسخ به ندای وحدت آفرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از هیچ تلاشی به جهت افزایش وحدت فروگذار ننمایند.

حزب همدلی مردم تهران (همت)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.