حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

فاجعه حق الزحمه ۵۴۰۰ میلیارد تومانی

“فاجعه حق الزحمه ۵۴۰۰ میلیارد تومانی”

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مطلبی که در سایت الف بصورت نامه ای سرگشاده آمده عنوان کرده است که ۷ نفر اعضای هیات مولد سازی اموال دولتی یعنی آقایان مخبر ، خاندوزی ، منظور ، وحیدی ، بذرپاش و دو نفر به نمایندگی از آقایان قالیباف و اژه ای می توانند از محل فروش ۱۰۸ هزار میلیارد تومان اموال مازاد دولت در سال ۱۴۰۲، حق الزحمه ۵ درصدی به مبلغ ۵۴۰۰ میلیارد تومان (کارمزد) برداشت نمایند .

برای روشن شدن موضوع باید اصل بندهای مطرح شده در آئین نامه اجرایی مولد سازی دارایی های دولت را مطالعه کنیم تا بتوانیم قضاوتی منصفانه در این خصوص داشته باشیم

بند ۱۳ از ماده یک

بند ۱۳ از ماده یک :کارمزد ، مبلغی است که در اجرای بند ۴ مصوبه از عواید حاصل از مولد سازی دارایی های مازاد کسر می‌شود که شامل هزینه های اجرایی حداکثر معادل ۵ درصد عواید است .

در ماده ۱۵

در ماده ۱۵ نیز آمده است : عواید حاصل از مولد سازی دارایی های دولت در دستگاه مشمول پس از کسر کارمزد توسط مجری به حساب خزانه داری کل واریز می‌گردد .

در تبصره ۴ ماده ۱۵

در تبصره ۴ ماده ۱۵ نیز آمده است : هزینه های اجرایی کارمزد درآمد اختصاصی مجری (هیات ۷ نفره) تلقی شده و مصارف آن جهت پرداخت هزینه های مترتب بر فرایند مولد سازی شامل هزینه های شناسایی املاک ، حقوقی ثبت مالکیت ، مشاوره و امکان سنجی ، کارشناسی و قیمت گذاری، بازار یابی و تبلیغ و فرهنگ سازی عمومی و پاداش مجریان خواهد بود.

با این پیش مطالعه ، قضاوت مردمی که برای ۵۰ میلیون تومان افزایش پیش کرایه خانه استیجاری و یا دو میلیون اضافه شدن کرایه خانه از این کارمزد ۵ درصدی چه خواهد بود ؟ تمام آبروی چند ده ساله یک پدر خانواده که ترس از بیرون انداخته شدن خانه مستاجری است ، باید ۵۴۰۰ میلیارد تومان کارمزد مجریان را چگونه هضم کند ؟ آیا ازدواج دو جوان عاشق و شیدا که متوقف به ۵۰۰ میلیون تومان تهیه حداقل جهیزیه و اجاره خانه ۴۰ متری در حاشیه شهرهاست با شنیدن این ریخت و پاشها ، می‌توان آنان را به آینده حکمرانی موجود امیدوار کرد ؟

همه مواردی که در تبصره ۴ ماده ۱۵ برای هزینه کرد کارمزد عنوان شده است در اختیار خود دولت است پس چرا ۵۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار چند نفر خواص قرار گرفته است آیا این چیزی جز رانت است ؟

همانطور که آقای توکلی در بالاترین نهاد حاکمیتی به دست اندرکاران مولد سازی انذار می‌دهد ما نیز در حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) این امر پسندیده را پیگیر می‌شویم و آن را مطالبه مردم خواهیم کرد و بر همین اساس در حال تدوین یک منشور سختگیرانه بعنوان میثاق موکلان و وکلای مجلس آینده می باشیم که یکی از بندهای این منشور می‌تواند تعهد کاندیداهای حزب همت به موکلان خود در همه حوزه های انتخابیه چنین باشد که با تدوین قوانین مترقی و مردم سالارانه جلوی این بذل و بخشش های خواص را در مجلس آتی خواهیم گرفت .

انشاءالله

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه(همت)

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.