حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

جوانی مظهر قدرت است و دانشجو نماد تکاپو …

جوانی مظهر قدرت است و دانشجو نماد تکاپو …

جوانی مظهر تلاش است و دانشجو نماد ایستادگی …

جوانی مظهر رشادت است و دانشجو نماد پایداری …

جوانی مظهر شجاعت است و دانشجو نماد شهامت …

جوانی مظهر جوانمردی است و دانشجو نماد عدالت خواهی …

جوانی مظهر تفکر است و دانشجو نماد آزاد اندیشی …

بدون شک پیشرفت و پویایی هر جامعه و حکومتی در تمام زمینه های مادی و معنوی نیازمند بروز و ظهور ایده های خلاق و فکر های نو می باشد و عمده مسئولیت و نیروی پیشران این نوع تفکر بر دوش جوانان آن جامعه می باشد.

تلفیق نیروی جوانی و تفکر علمی بر گسترش و تکامل این نوع تفکر می افزاید و چشم انداز وسیع تری از آینده و افق های پیشرفت یک جامعه را نمایان می سازد.

دانشجویی که دید مناسبی از شرایط جامعه و آگاهی کاملی از اهداف و چالش های آن دارد، در مواقع مقتضی بهترین تصمیم و راه کار را برای حل مشکل و پیشرفت جامعه خواهد داشت.

یک دانشجوی موفق دانشجویی است که علاوه بر پیشرفت و ترقی علمی ، به نقطه ای از دید اجتماعی و قدرت تجزیه و تحلیل مشکلات جامعه رسیده باشد و همیشه نگرشی سازنده برای ارائه راهکارهای جدید و کارآمد را در ذهن خود پروش دهد.

عنوان دانشجو، عنوانی مقدس و مسئولیت ساز است و وظیفه ای خطیر بر دوش دانشجو ایجاد می کند. کسی که خود را دانشجو می داند با این نگرش و تفکر برسد که مسئولیت ساخت و پیشبرد جامعه و نسل آینده در گرو فعالیت های علمی و اجتماعی و نگرش او نسبت به حوادث و رویداد های اطراف می باشد و هر فعالیت او تاثیر غیرقابل انکاری بر نسل های آینده یک جامعه خواهد داشت.

یک دانشجوی واقعی نباید نسبت به جامعه و اطراف خود بی تفاوت و خنثی باشد و باید تاثیر گذاری خود در پیش آمد ها و رویداد های احتمالی و حل مشکلات جامعه داشته باشد. داشتن تفکر دانشجویی به منزله داشتن تفکری تک بعدی و فقط در زمینه علمی و تحصیلی نیست بلکه تفکر واقعی دانشجویی این است که یک دانشجو خود را در تمام زمینه های علمی، معنوی، اجتماعی و نگرشی گسترش دهد.

در این بین جایگاه دانشگاه در جامعه، حرکت دادن و هدایت جوانان و دانشجویلت به سوی تمام جنبه کمال و ترقی به شمار می آید. دانشگاه باید علاوه بر محلی برای گسترش و ترویج علمی به محلی برای پروش معنویات و ایده پردازی های اجتماعی باشد. به جد می توان گفت دانشگاهی که فقط به جنبه های علمی و تحصیلی دانشجو می پردازد و از فعالیت در سایر بخش ها چشم پوشی می نماید، در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

در این میان، باید دانشجو را شناخت، به توانایی هایش پی برد و زمینه های اثرگذاری وی را در جامعه آماده کرد. دانشجو، جوان طالب دانش است، دانشی در تمام زمینه ها که آینده در دست اوست؛ کسی که متعلق به آینده است و آینده نیز متعلق به اوست. چنین فردی با داشتن توانایی و نیروی جوانی، و نیز با پشتوانه علمی و کوله باری از علوم و فنون متنوع، می تواند برای اداره آگاهانه و برنامه ریزی شده جامعه تصمیم بگیرد. جامعه ای که در آن، علم و فهم و محاسبه دقیق مورد توجه باشد، جامعه ای شکوفا و پیشرو خواهد بود.

۱۶ آذر روز دانشجو است و فرصتی برای یادآوری وظایف دانشجو و دانشگاه

۱۶ آذرماه به دلیل گرامی داشت یاد شهدای دانشگاه، روز دانشجو نامیده شد.

شهدایی که مفهوم واقعی دانشجو بودن را فهمیدند و فهماندند. شهدایی کهشعار ایستادگی و عدالت خواهی را در آن زمان سردادند و خون خود را فدای ایران کردند. اکنون مسئولیت دشوارتر شده است و دانشجو باید به احترام خون این شهدا هر روز و هر ساعت برای سربلندی ایران عزیز تلاش کند. باید از لحظه لحظه های دانشجو بودن، برای عزت و سربلندی ایران در جهان استفاده کند.
ادامه می دهیم راه شهدا را و تلاش می کنیم برای سربلندی ایران چون ما دانشجو هستیم و پاسدار خون شهدای دانشجو.انشاا…

(( ۱۶ آذر روز دانشجو را بر تمامی دانشجویان و ره پویان عرصه های علمی و معنوی تبریک عرض می داریم ))

محمد نامور
مسئول سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت استان آذربایجان شرقی

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.