حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
محیط زیست Hmtp.ir

رویکرد جدید محیط زیستی در حزب همت

رویکرد جدید محیط زیستی در حزب همت

پسماندها بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی هر انسانی هستند و برای آن که آسیب این مواد زائد به محیط زیست و سلامت انسان کاهش یابد، لازم است اصولی را رعایت کنیم.

بر این اساس الگوی مورد تأیید در سطح جهان، پیروی از هرم استراتژیک مدیریت پسماند است که بر اساس آن بهترین روش‌ها کاهش تولید(Reduction)، استفاده مجدد(Reuse)  و در ادامه تفکیک و بازیافت (Recycle) هستند.

گرچه به طور مستمر برای آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش پسماندها تلاش می‌کنیم، اما از آنجایی که حذف کامل پسماندها و یا حتی کاهش چشمگیر آنها به سرعت محقق نمی‌شود، لازم است برای مدیریت پسماند تولیدی و تفکیک از مبدا برنامه داشته باشیم.

حقیقت این هست که، خیلی وقت‌ها ما متوجه عواقب تفکیک نکردن زباله نیستیم، این موضوع را پشت گوش می‌اندازیم و به تاثیر آن روی محیط زیست و نسل‌های آینده بی‌اعتنایی می‌کنیم.

ایران کشوری است که سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن زباله تولید می‌کند. این مقدار را می‌توان با ۳/۶ میلیون گونی برنج برابر دانست. و در نهایت ۸۰ درصد این مقدار زباله سر از محل‌های دفن زباله غیرقانونی درمی‌آورند و یا سوزانده می‌شوند. این مقدار تولید زباله چیزی بالای ۵۰ هزار تن زباله در روز است که با ۲۵۰۰ کامیون زباله برابری می‌کند. ما به عنوان یک ملت، به اندازه حجم ۲۵ هزار خودرو سواری هر روز در محل دفن زباله‌ها چال می‌کنیم. این تعداد ماشین کم نیست!

همه ما هم بخشی از این واقعیت هستیم. چند بار با خود تکرار کرده‌اید: «من سهم خودم رو تمام و کمال انجام می‌دهم؟» گمان می‌کنیم خیلی!

با این که ۷۰ درصد از زباله‌های ایران قابل بازیافت است، ما تنها ۷ درصد آن را در مبدا تفکیک می‌کنیم. بله! این ما هستیم.

ما می‌توانید کمک کنیم! اگر زباله خشک خود را از زباله تر جدا کنیم، در واقع راه را برای بازیافت زباله‌ هموار می‌کنیم.

در حزب همدلی مردم همت این مهم احصا شده و برآن شدیم با توجه با پایبندی به اصول محیط زیستی در این حزب، تفکیک پسماند از مبدا مد نظر قرار گیرد و امروز مصادف با جشن روز پرستار و آغاز سال میلادی ۲۰۲۰  این فعالیت در دفتر حزب شروع گردید.

ضمن قدردانی از پیگیری های خانم مهندس سیداحمدی در خصوص اختصاص دادن مخزن تفکیک پسماند به حزب و عزیزان فعال در دفتر حزب در خصوص رعایت اصول تفکیک زباله و جداسازی پسماند؛ همه عزیزان این حزب را به انجام این مهم دعوت می نمایم.

با تشکر
مهسا جمشیدی
عضو شورای مرکزی حزب همت و معین کمیته محیط زیست

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.