حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
" انتخابات آری یا نه "

” انتخابات آری یا نه “

” انتخابات آری یا نه “

در انتخابات ۱۴۰۰ اگر با دقت به مواضع تحلیلی مخالفین افزایش مشارکت مردم بنگریم به یک نکته اساسی خواهیم رسید و آن نکته مهم ، برنده شدن کاندیدای خودی در مرحله اول در سایه پایین بودن مشارکت مردم خواهد بود . به عبارت دیگر با حضور ۲۰ درصد از مردم یعنی حدود ۱۱/۷ میلیون جمعیت ، برنده میدان ۱۴۰۰ تنها نیاز به ۵/۹ میلیون رای برای پیروزی در مرحله اول را دارد و سازماندهی این تعداد رای برای کاندیدای اول کار سختی نیست و حالا اگر ۴۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند ، برنده انتخابات که نصف باضافه را لازم دارد نیازمند ۱۱/۸ میلیون نفر خواهد بود .

با توجه به اینکه رقابت اصلی بین جناب آقای رئیسی و جناب آقای دکتر رضایی می‌باشد، بنظر میرسد که تحقق ۱۱/۸ میلیون نفر برای هر دو این عزیزان کار دشواری خواهد بود و انتخابات به مرحله دوم خواهد رسید .

برای یک انتخابات رقابتی و مشارکت بالای ۴۰ درصدی که سه ویژگی و دستاورد برای ملت ایران به همراه خواهد داشت همه کنشگران سیاسی درون حاکمیت باید تلاش کنند ، این سه ویژگی مهم عبارتند از :

۱– از بین رفتن شایعهِ از قبل مهندسی شدن انتخابات به نفع آقای رئیسی خواهد بود ، حضور در مرحله دوم ایشان ، این شائبه سازی تحریمیان داخلی و دشمنان خارجی را با شکست مواجه می کند .

۲– آمریکا چندین ماه است که بر طبل عدم حمایت مردم از جمهوری اسلامی می کوبد و در تحلیل های کارشناسان عبری ، عربی ، غربی در صدد آن است که جمهوریتِ ایران اسلامی را زیر سوال ببرد که با مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ این توطئه شکست خواهد خورد .

۳– رقابتی شدن این انتخابات و ایجاد شور و هیجان در مردم برای امید به آینده ، تلاش برای تحول خواهیِ مّد نظر رهبری نظام اسلامی را در جامعه جاری خواهد کرد .

این دستاورد همان کلام نافذ ایشان خواهد شد که از مردم ، مشارکت بیشتر در انتخابات را خواستار بودند .

اما برای رسیدن به این حجم از مشارکت ، یعنی بالای ۴۰ درصد و نزدیک شدن به ۵۰ درصد لازم است که آرا خاکستری به میدان بیایند و برای رسیدن به انتخابات دور دوم تلاش نمایند .

دکتر محسن رضایی در سایه مشارکت ۴۰ تا ۵۰ درصدی مردم در انتخابات ضمن اینکه به این دستاوردهای مهم دست می یابد ، حضور خود را با تلاش مردم در مرحله دوم مسجل خواهد کرد و این یعنی اینکه در مرحله دوم انتخابات۱۴۰۰ ، اتفاق مهم ۱۳۸۴ به وقوع خواهد پیوست ، مرحوم هاشمی رفسنجانیِ برنده با اختلافِ زیاد با آقای احمدی نژاد بازنده در مرحله اول ، بازنده قطعی دور دوم انتخابات شد .

برای اعتلای ایران اسلامی و تحقق مردمسالاری دینی در انتخابات باید با تمام توان شرکت نماییم.

انشاءالله با پایان یافتن انتخابات با یک تیر سه نشان خواهیم زد ، هم ادامه ریاست قدرتمند یک متخصص قضایی در قوه قضاییه را خواهیم داشت و هم یک فرمانده بزرگ میدان در قوه مجریه را خواهیم داشت و هم یک دشمن مایوس که در رویای اضمحلال ایران اسلامی بود را سرافکنده خواهیم داشت .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

#حزب_همدلی_مردم_تحول_خواه_همت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.