حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

دغدغه مشهدی‌ها برای پرداخت ب‌‌‌‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی برطرف می‌شود/ افزایش ۱۰۰ مرکز شارژ من‌کار

به گزارش روابط عمومی حزب همت، به نقل از پایگاه خبری شورای شهر مشهد مقدس:

ایمان فرهمندی، با اشاره به جلسه فوق‌العاده اخیر کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهارداشت: اختلالات و اشکالات شبکه شارژ “من‌کارت” به یکی از دغدغه‌‌‌‌‌های اخیر مردم در حوزه حمل‌ونقل تبدیل شده بود و از سوی دیگر، با تغییر قیمت در خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری، تقاضا برای شارژ “من‌کارت” افزایش داشت؛ از همین رو پیام‌ها و مسائلی از سوی شهروندان داشتیم که منتج به برگزاری این نشست فوق‌العاده شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، نمایندگان سازمان‌‌‌‌‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطارشهری حضور داشتند گفت: در ابتدا، مجدداً گزارشی از اختلالات اخیر در شبکه شارژ من‌کارت ارائه شد و به بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌‌‌‌‌های احتمالی مشابه به این سیستم پرداختیم.

فرهمندی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، نیاز مردم برای شارژ من‌کارت باید به مناسب‌ترین شکل پاسخگویی شود افزود: در این جلسه مقرر شد تعداد مراکز شارژ من‌کارت به حدود ۷۰۰ مرکز افزایش یابد و شهرداری نیز مکلف شد موقعیت مکانی این مراکز و سایر روش‌‌‌‌‌های موجود شارژ من‌کارت را به اطلاع عموم برساند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: همشهریان عزیز مستحضرند که غیر از شارژ مستقیم من‌کارت، روش‌‌‌‌‌های دیگری چون شارژ با موبایل و همچنین پرداخت هزینه سفر با استفاده از گوشی‌‌‌‌‌های تلفن‌همراه هوشمند، بدون نیاز به من‌کارت نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه امکان پرداخت نقدی کرایه نیز در ناوگان اتوبوسرانی و بلیت تک‌سفره در قطارشهری وجود داشته و اطلاع‌‎رسانی می‌شود.

فرهمندی گفت: به خوبی می‌دانیم که علی‌رغم این روش‌‌‌‌‌های مختلف، عموم مردم خواستار تنوع بیشتر در روش‌ پرداخت ب‌‌‌‌های خدمات هستند و لذا این موضوع هم در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار گرفت. وی افزود: یکی از ضروریات، گام برداشتن در مسیر ایجاد این تنوع است و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که روش‌‌‌‌‌های مختلف در کنار هم فعال بوده و اگر در آینده برخی سیستم‌ها مختل شدند، روش‌‌‌‌‌های جایگزینی داشته باشیم که بتواند نیاز مردم را پاسخ دهد و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی علیه‌السلام مشکلی برای پرداخت هزینه سفر خود نداشته باشند.

فرهمندی با بیان اینکه تسهیل پرداخت کرایه و تعیین سیاست‌ کلان در این حوزه، دیگر موضوع مطرح شده در جلسه امروز بوده اظهار کرد: نقشه راه مشخصی باید در این زمینه پیش روی مدیریت شهری قرار گیرد و بدانیم که قرار است «من‌کارت» را در طولانی مدت حفظ کنیم و یا به سمت روش‌‌‌‌‌های جایگزین و ابزار‌‌‌‌های دیگری چون کارت‌‌‌‌‌های بانکی و … برویم.

وی گفت: در این خصوص نیازمند بحث‌‌‌‌‌های فنی و تخصصی جامعی هستیم که بر همین اساس مقرر شد این موضوع در کمیته‌ای که ذیل معاونت حمل‌ونقل شهرداری مشهد تعریف شده و نماینده‌ای از شورای شهر نیز در آن حضور خواهد داشت مورد بررسی قرار گیرد.

فرهمندی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش‌‌‌‌‌های پیش روی حوزه حمل‌ونقل، فرسودگی تجهیزات مورد استفاده در ناوگان اتوبوسرانی است افزود: عمدتاً این تجهیزات از تکنولوژی روز فاصله گرفته‌اند؛ شورای شهر مصوبه‌ای در خصوص نوسازی این تجهیزات دارد که این موضوع نیز پس از پایش در کمیته یاد شده، ظرف ۲ هفته آینده تعیین تکلیف و وارد فرایند اجرا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.