حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

🔸آغاز تحول در کشور با نجات وزارت تکرا🔸

به نام خدا و با سلام

” آغاز تحول در کشور با نجات وزارت تکرا ”

عمر وزرای کار و یا به عبارتی تعاون کار ورفاه اجتماعی بعد از انقلاب همواره حدود دو سال بوده است آماری بسیار بی ثبات برای وزارتخانه ای که متولی امور نزدیک به نیمی از جمعیت ایران را عهده دار می باشد.
آقای رئیس جمهور در سه سال باقی مانده از دولت خود و یا شاید ۷ سال باقی مانده احتمالی، بایستی شخصیتی را در این وزارتخانه بگمارد که با ثبات ترین وزیر تاریخ این دستگاه باشد .
واقعیت این است که وزرای قبلی دو ساله این وزارتخانه ، فقط یکسال فرصت خود را برای انتصاباتی به وسعت یک اقیانوس در این دستگاه عریض و طویل صرف می کردند.
آقای عبدالملکی که ادعای تغییر ۲۰۰۰ مدیر را داشتند در ۹ ماه خدمت خود تنها ۴۵۰ انتصاب داشتند و البته اشکال همه وزرای قبلی در این بود که فکر می‌کردند می بایست همه این انتصابات خارج از وزارتخانه صورت پذیرد ( انصافا نباید از زحمات این وزرا نیز به راحتی عبور کرد ) .
انتخاب یک وزیر با ثبات و آشنا به تشکیلات داخلی و کارکنان وزارتخانه و زیر مجموعه های آن و استفاده از شایستگان و نخبگان داخلی و انتصاب سریع آنان ، ضمن ایجاد انگیزه در میان آنان سرعت تغییرات را بشدت افزایش خواهد داد.
وزیر با ثبات آینده می تواند تنها طی چند ماه یک تیم منسجم ، کارآ ، شایسته و پاکدست از میان کارشناسان و متخصصان داخلی را سازماندهی کرده و کار خود را برای ایجاد رضایتمندی میان ذینفعان جامعه آغاز نماید.

وزیر با ثبات آینده بایستی مرکز کنترل عملکرد (داشبورد) دولت در خصوص اشتغال و بیکاری ، آخرین وضعیت بیمه شدگان ، حقوق بازنشستگان ، ارتقا کارگران ، حمایت از کارفرمایان ، افزایش مهارت آموزان ، رضایتمندی معلولان و …. در جامعه باشد .
در این وضعیت تحریم ها، دولت نباید شکست بخورد، شکست دولت هزینه‌های بیشماری را بر دوش مردم و انقلاب خواهد گذاشت.
برای اینکه دولت سیزدهم موفق شود بایستی موارد ذیل با دقت توسط وزارت تکرا در قالب مرکز کنترل عملکرد، پایش و رصد گردد.

۱– هشدار به دولت از وضعیت فقرا قبل از حضور آن‌ها در خیابان .
وزارت تکرا مسئول سنجش فقر و آگاهی دادن به دولت از وضعیت محرومان است. دولت باید بداند در قالب رفاه اجتماعی، قبل از شنیدن فریاد فقرا باید به داد آن‌ها برسد و زنگ این خطر توسط معاونت رفاه وزارت تکرا به صدا درخواهد آمد.
و صد البته که این فقر تنها جنبه معیشتی نداشته و مسئولیت سنجش همه اشکال فقر از جمله فقر مالی، فقر آموزشی، فقر سلامت، فقر حقوقی و فقر دسترسی به زیرساخت‌ها وظیفه این وزارتخانه است.
براساس آئین نامه های مصوب دولت ( آئین نامه چتر ایمنی ) این وزارتخانه مسئول است که در شش ماه نخست هر سال وضعیت همه‌ی این اشکال فقر را با همکاری دستگاه ها اندازه گیری و گزارش کند و در حقیقت این گزارش مبنای تصمیم گیریهای حاکمیتی، دولت و مجلس خواهد بود .
نمونه واضح و روشن یکی از این جنبه ها، فقر آموزشی می باشد که از طریق بسط آموزش فنی و حرفه ای امکان پذیر است که زیر نظر این وزارتخانه اداره می‌شود و البته نیازمند همکاری با وزارت آموزش و پرورش است. کشورهایی موفق به رفع فقر آموزشی شده اند که بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان خود را به نظام آموزش فنی وحرفه ای و مهارت آموزی سوق داده‌اند این تحول به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

۲– درمان بیش از ۴۵ درصد مردم ایران به عهده سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان نقشی تعیین کننده در اجرای طرح های مهمی مانند نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و اصلاح نظام تعرفه ها به عهده دارد لذا اصلاح برخی قوانین و اجرای برخی دیگر از قوانین مرتبط با عدالت درمانی در اقشار آسیب پذیر از ماموریت‌های مهم این وزارتخانه است .

۳– اگر اصلاح مقررات صندوق های بازنشستگی صورت نپذیرد، نه تورم و نه بیکاری در کشور مهار نخواهد شد. ۹۵ درصد بازنشستگان این کشور قبل از ۶۰ سال بازنشسته می‌شوند و ۵۰ درصد کسری بودجه دولت مربوط به کمک به این صندوق هاست. هر چه دیرتر مقررات این صندوق ها اصلاح شود، هزینه های آن سنگین تر خواهد بود.

۴– شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) بایستی از حیاط خلوت مسئولین ادوار مختلف در دولت ها رهایی یابد .
خروج پسرخاله ها و دامادها و آقا زاده ها و معرفی شدگان متنفذ حاکمیتی از این بنگاه بزرگ اقتصادی که باید با افکار جهادی مدیریت شود ، امری بسیار مهم و ضروری است .

۵– انتصاب یکی از نخبگان معلول در راس سازمان بهزیستی کشور و اجرای عدالت استخدامی قانونی (۳ درصد) و همچنین تهیه اقلام و ابزار توانبخشی ارزان قیمت و ایجاد اتاق فکر معلولان می تواند راهکاری برای رضایتمندی جامعه معلولان کشور باشد .

امید واثق دارم که دولت موفق خواهد شد .

سید احمد نبوی
دبیر کل حزب همت

http://t.me/hemmattehran

Www.hmtp.ir

https://t.me/SeyedAhmadNabavi92

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.