مرتضی فغانی جانشین دبیر کل حزب همت در دیدار جمعی از اعضای دفتر این حزب در ری با بیان این مطلب گفت: تداوم بی توجهی مسئولان در تحقق مطالبه بحق مردم ری برای جدایی از تهران، تهدیدات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … را در پی خواهد داشت.

فغانی ادامه داد: سالهاست که مردم ری صبورانه در انتظار داشتن شورای شهر و نماینده مستقل برای مجلس شورای اسلامی به سر می برند که دولت و مجلس فعلی می توانند ، افتخار تحقق این آرزوی دیرینه را به نام خود ثبت کنند.

جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون نفری شهرستان ری که نیمی از آن را جوانان تشکیل می دهند، اظهار داشت: متاسفانه عدم استفاده از نیروی انسانی بومی در این منطقه موجب شده تا نرخ بیکاری بویژه در بین قشر جوان و تحصیلکرده ری به بیش از ۱۲ درصد برسد.

وی اعتماد به جوانان و سپردن امور کشور به آنان را یکی از راهکارهای مهم برای برون رفت از معضلات فعلی دانست و افزود: حزب همت به عنوان یک جریان سیاسی مستقل و تحول خواه، تلاش می نماید تا نسل جوان بویژه دهه شصتی ها بتوانند با حضوری هوشمندانه در انتخابات پیش رو، کرسی های مجلس را از آن خود کرده و سپس مدیریت کشور را برعهده گیرند.

جانشین دبیر کل حزب همت با اشاره به وجود مراکز بزرگ اقتصادی از جمله فرودگاه، پالایشگاه، نیروگاه و بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و ۱۴ هزار واحد صنفی در شهرستان ری گفت: مجموع درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی در این منطقه سالانه قریب به ۲ هزار میلیارد تومان می باشد که تنها حدود ۵ درصد آن صرف توسعه و عمران ری می شود و مابقی آن نصیب تهران نشینان می گردد.

فغانی ادامه داد: اگرچه شهرستان ری ۱۶ درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده، ولیکن هم اکنون بخش عمده ای از بار مشکلات تهران از جمله دفن روزانه ۹ هزار تن زباله، تمام فاضلاب شهری، دفن اموات، نگهداری از زندانیان ، مهاجرین و … را بر دوش می کشد که قطعا ادامه این روند در توان این منطقه و در شان مردم شریف و انقلابی ری نیست.