حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
کرمانشاه hmtp.ir

رنج نامه ای به رئیس جمهور

رنج نامه ای به رئیس جمهور

نمیدانم این نامه با شروع ‌‌سومین زمستان سرپل ذهاب باعث رفع بخشی از مشکلات مردم منطقه میشود یا نه ، ولی حجت را به دولت تمام و تکلیف الهی خود را به مردم ادا میکنم .

بانزدیک شدن به شروع زمستان و سرما و نزولات جوی بهانه ای شد بار دیگر نگاهی به شهر زلزله زده سرپل ذهاب انداخت که سومین زمستان خود را در حالی آغاز میکند که مردمش با مشقتهای فراوانی دست در پنجه اند.

سرپل ذهاب شهری که آبانماه ۹۶ بخاطر زلزله مهیبش کانون توجه دنیا بود الان حتی از نگاه مسئولین محلی هم دورافتاده است. ساخت وساز منازل تخریبی با وامهای کم و چندبرابر شدن قیمت مصالح، کماکان بصورت نیمه کاره رها شده اند و همزمان بازپرداخت همان وامها شده کابوسی برای مردم داغدیده و خانه خراب. بلاتکلیفی مستاجرانی که در کنار اکثر صاحب خانه های بی خانه! با کانکسهایشان به حاشیه شهر رانده شده اند و در کمپهای متفرق اسکان داده شدند تا حین عبور کاروانهای اربعین از دید مسافرین پنهان بماند.

وضعیت آشفته جاده های کوچه ها و خیابانها، پارکهای مخروبه و ساختمانهای نیمه کاره یا تخریب شده از شهر سرپل ذهاب چهره غم انگیزی ساخته که رنگ امید را ازدل مردمان صبورش زدوده است.

سیلابی شدن خیابانهای گل اندودش زندگی کانکس نشینان را دوصد چندان مشقت بار کرده است.

فشار اقتصادی ، بیکاری، تورم و گرانی مایحتاج زندگی، فشار بازپرداخت وامهای ساخت وساز، صدور قبضهای آب وبرق همان منازل تخریب شده یا نیمه کاره، بی مهری مسئولین دولتی و هزاران دغدغه دیگر زلزله روح و روان مردم محروم این منطقه شده است.

چاره این مردم تمدید ماهانه امهال وام نیست بلکه بخشودگی و اعطای وام دیگریست برای ادامه روند ساخت و سازها ؛ همچنین طبق وعده قرار بر رایگان بودن آب و برق تا زمان اتمام بازسازی بود نه صدور قبض برای خانه هایی که تخریب شده اند و هنوز شروع به کار نوسازی نکرده اند.

یادمان نرود سرپل ذهاب همان سپر دفاعی یک کشور بود که در حمله عراق و بار دیگر شبیخون منافقین کوردل ویران شد اما مقاوم باقی ماند و مردمش سربازان پابرهنه نظام و ولایت باقی ماندند و هیچ فتنه سبز و بنفش و سفیدی آنها را فریب نداد.

شایسته نباشد تاوان اختلاسهای فوق کلان عده ای را مردم زجرکشیده و جنگ زده زلزله زده ومصیبت زده بی خانمان پس دهند. دولت نباید اجازه دهد ارتعاش تورمهای تصاعدی دامنگیر مردمی شود که تمام هستی خود را برای بار سوم از دست داده اند.

آنکه کشاورز بود سال پیش سیلاب همه دارائیش را شست و برد و آنکه کارگر بود اکنون محتاج نان گرمی برای سفره عیالوارش است .

ای مسئولین پر از وعده که شب راحت سر بر بالین میگذارید ! سرمای شدید کانکس نشینانی که از بی کفنی زنده اند را یاد آورید!!!

مریم اکبری
نائب رئیس حزب همت استان کرمانشاه

سایت رسمی حزب همت

کانال تلگرامی حزب همت

صفحه اینستاگرامی حزب همت

کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.