حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

انتخابات باید برپایه محور برنامه ها و توانایی ها صورت بگیرد.

انتخابات باید برپایه محور برنامه ها و توانایی ها صورت بگیرد.

بسمه تعالى

انتخابات باید برپایه محور برنامه ها، توانایی ها، توانمندی ها و ظرفیت ها صورت بگیرد.

متاسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی از رقیبان انتخاباتی به جای این‌که توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را اعلام کنند ارتقای خود را در نفی نامزدهای دیگر می‌بینند.

در حقیقت بالا رفتن مقام خود را در طی له و خرد کردن رقیبان دیگر جستجو می‌کنند و این بداخلاقی انتخاباتی خلاف رقابت توانمند و عقلانی است و از سوی دیگر فضای انتخاب را مخدوش وفرآیند انتخاب را برای مردم دچار مشکل می کند.

 

تداوم برگزاری انتخابات و حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات نشان از مقبولیت نظام اسلامی ایران است که نباید با بی نظمی های انتخاباتی توسط بعضی کاندیداها به خطر بیفتد.

در حالی که هر یک از کاندیداها برای اخذ هر چه بیشتر رای در تلاش هستند، شبکه‌های اجتماعی نیز مسیری مناسب برای تبلیغات آنان محسوب می‌شود چراکه علاوه بر کم هزینه بودن، تعداد مخاطب بیشتری را در یک زمان واحد جذب خود می‌کند.

با وجود تمام حساسیت‌ها برای انجام فعالیت انتخاباتی سالم در فضای مجازی، همچنان شاهد برخی بدرفتاری‌های سیاسی و انتخاباتی در این فضا هستیم که امید می‌رود کاندیداها نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

یک نمونه بداخلاقی انتخاباتی زیر پا گذاشتن ارزش های دینی (اخلاقی و حقوقی)در عرصه رفتار و رقابت سیاسی است.

 

این تساهل ارزشی یا گستاخی سیاسی می تواند یک شهروند دین مدار را به آنجا بکشاند که برای رسیدن به قدرت، از هر وسیله ای استفاده کند. اینجاست که موج اتهام ها، دروغ پردازی ها، شایعه افکنی ها، تحقیر، سیاه نمایى و … نمایان می شود.

بد اخلاقی سیاسی در یک تحلیل تربیتی نمودی از کم رنگ شدن ارزش های اخلاق دینی در یک جامعه است.

بنده حقیر در حدود سابقه ای بیش از سى ساله در نگارش های انتخاباتی و مدیریت ستادهای انتخاباتی آموختم که هیچگاه نباید در این فضای سخت رقابت اخلاق را ببازیم و چه زیباست که در کمال ادب و احترام کاندیدای خود را معرفی نماییم .

دوستدار همه عزیزان
رضا ریاحی

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.