حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

🔸”سران قوا، جزیره قشم و مصوبه مولد سازی”🔸

 

به نام خدا و با سلام

“سران قوا، جزیره قشم و مصوبه مولد سازی”

مدیریت صحیح جزیره قشم به تنهایی می‌تواند کلیه درآمد احتمالی و ناپایدار از محل مصوبه سران قوا در خصوص مولد سازی را جبران نماید ولی وا اسفا که نمی‌دانیم چه گنجینه بی نظیر خدادادی را در اختیار داریم که نه تنها بهره ای ملی و جهانی از آن نمی‌بریم بلکه با لفت و لیس گدا صفتانه برخی از مدیران منطقه این سرمایه عظیم را حیف و میل می‌کنیم.
دولت ایران هم‌اکنون علاوه بر داشتن یک جزیره سوق ‌الجیشی و تجاری بی بدیل ، یک مقصد گردشگری بزرگ جهانی را نیز در اختیار دارد که متاسفانه به هیچ وجه به آن نپرداخته است .
مساحت جزیره‌ی قشم ۱۴۹۱ کیلومترمربع است که ۲/۵ برابر دومین جزیره‌ی بزرگ خلیج فارس یعنی بحرین است. آیا می‌دانیم وسعت جزیره‌ قشم از ۲۲ کشور در جهان بزرگتر است و بالقوه خودش یک کشور است .
جزیره قشم دو برابر جزیره سنگاپور است ، سنگاپوری که ۷۰۰۰ شرکت چند ملیتی و ۳۰۰۰ شرکت چینی و هندی در آن فعالیت دارند و سومین مرکز اقتصادی جهان و جز ۱۵ کشور اقتصاد برتر جهان است و شاخص فساد پذیری آن صفر و اولین کشور سالم جهان بشمار می‌آید .

از سوی دیگر، تنگه هرمز در نزدیکی جزیره قشم دومین تنگه بین‌المللی شلوغ دنیا بوده و آبراهی بین استان هرمزگان ایران و استان مُسَندَم عمان که دریای عمان را به خلیج فارس پیوند می دهد و به دلیل میزان عظیم صادرات روزانه نفت به مهمترین مسیر آبی جهان مبدل شده است.
همچنین تنگه هرمز یکی از راهبردی ‌ترین مسیرهای بین‌المللی کشتیرانی در جهان به شمار می‌آید. عرض این تنگه در کمترین نقطه ۵۶ کیلومتر بوده و ژرفای تنگه هرمز به دلیل شیب تند کف آن از قسمت شمال کلیه کشتی های سنگین تجاری و نفتی و نظامی را مجبور به عبور از سواحل ایران و روبروی جزیره قشم می‌کند بطوری که هفت جزیره ایرانی هرمز، قشم، لارک، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک و جزیره ابوموسی با چشم غیر مسلح توسط شناورها در مسیر تردد قابل مشاهده می‌باشند در صورتیکه تا دوبی و جبل علی حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارند .
بیش از یک سوم صادرات نفتی جهان از جمله صادرات نفتی عربستان، کویت، امارات و قطر از طریق تنگه هرمز صورت می‌گیرد. تنگه هرمز به تنهایی با انتقال روزانه ۱۷ تا ۱۹ میلیون بشکه نفت (۲۵ درصد نفت جهان) طلایی ترین آبراه نفتی جهان است و جالب تر آن که تامین امنیت این تنگه بدلیل سوق الجیشی بودن آن توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش ایران صورت می‌پذیرد بدون آنکه درآمد و منافعی برای ایران داشته باشد .
این ظرفیت تمام نشدنی و بی نظیر در قالب منطقه آزاد در دولت های مختلف مورد هجمه و دست اندازی مدیران متخلف و بی درایت مختلف قرار گرفته و به مثابه شکاری شده که از فرط گرسنگی و تشنگی طعمه لاشخورانی قرار گرفته است که هر کدام در دوران مختلف تکه ای از این شکار را پاره کرده و نشخوار می کنند .
فروش زمین هایی با کاربری های مختلف آموزشی و فضای سبز و … به خویشان و اقوام به صد برابر ارزان‌تر از قیمت روز ، از چند شرکت حقوق گرفتن مدیران منطقه و همسرانشان که اصلا در جزیره حضور ندارند ، پرداخت حقوق های نجومی ، حضور نیروهای مامور با حقوق های آنچنانی علیرغم منع قانونی و دهها تخلف در ادوار مختلف این منطقه آزاد تجاری است که مردم بومی این جزیره کهن را به آینده ناامید و مستاصل نموده است .
عدم بکارگیری این ظرفیت عظیم جهانی (مقایسه کنید با حجم سرمایه گذاری در دوبی) و حیف و میل وضعیت موجود در همه ادوار منطقه آزاد خصوصا دوره قبل و فعلی (اسناد جهت ارائه به نهادهای قانونی موجود است) آه از نهاد هر انسان وطن پرستی را بر می آورد .
روسای محترم سه قوه جمهوری اسلامی ایران، تبدیل جزیره قشم به ظرفیت واقعی کار سخنی نیست ، سرمایه گذار ملی و بین المللی وجود دارد ، نیروهای متخصص و فعال بومی جزیره و استان هرمزگان فراوان است و فقط عزم و اراده ای آهنین برای نابودی متخلفان و اصلاح قوانین برای ایجاد منطقه آزاد واقعی و نه شکلی را می طلبد .
حزب همدلی مردم تحول خواه(همت) آمادگی آن را دارد تا بصورت رایگان و با ظرفیت ملی و استانی خود (حزب همت استان هرمزگان و شهرستان قشم) مشاوره های تخصصی در راستای مولد سازی واقعی در جزیره زیبا و بزرگ قشم را به جنابعالی و مسئولین ذیربط ارائه دهد .

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

http://t.me/hemmattehran
http://Www.hmtp.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.