حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

“سه گانه تقدیر ، انتقاد و پیشنهاد به دولت”

به نام خدا و با سلام

“سه گانه تقدیر ، انتقاد و پیشنهاد به دولت”

تقدیر

تقدیر : بالاخره یک دولت توانست جلوی مافیای خودرو بایستد هر چند که این مافیا قصد دارد تا این حرکت خیلی خوب را هم منحرف نماید ولی پافشاری مجلس و دولت و مجمع تشخیص و خروجی مصوبات تاکنون توانسته است ضمن شکستن حباب قیمتی خودروها ، کارخانجات خودرو سازی را متقاعد کند که باید رقابت را پذیرا باشند .
تعرفه ۱۰۰ تا ۱۳۰ درصدی عوارض و سود گمرکی واردات خودروها درآمد قابل توجهی برای دولت ایجاد می‌کند و از طرفی خودروهای ایمن و با کیفیت در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد و از همه مهمتر انحصار چند ده ساله خودرو سازان و به تبع آن قطعه سازان را شکسته و آنان را مجبور به افزایش کیفیت خودروها خواهد نمود .
باید امیدوار بود تا مافیای هفت سرِ خودرو در ایران این مصوبات را بلا اثر نکنند .
تقدیر از دولت و مجلس و … همه موثرین در این اتفاق خوش یمن را وظیفه ذاتی و منصفانه حزب همت می‌دانیم .

انتقاد

انتقاد : یکی از بزرگترین معضلات تقریبا یک سوم مردم ایران که اتفاقا از ضعیفترین اقشار جامعه بوده و بار اصلی انقلاب و سختی های آن را بر دوش کشیده اند اجاره بهای مسکن مستاجران محترم این کشور می‌باشد که زیر بار این اجاره بهای گزاف و غیر قابل تحمل کمر خم کرده اند و با دو شغل و سه شغل هم توانایی پرداخت کرایه خانه های استیجاری حتی کوچک و قدیمی را ندارند .

نزدیک به ۳ هزار مسئول رده بالا و ۲۰ هزار مدیر میانی این کشور درکی از این فاجعه انسانی پیش آمده ندارند چرا که اجاره بهایی پرداخت نمیکنند و با حقوقهای درشت خود زندگی مرفهی را تجربه می‌کنند و با کلماتی چون پشت بام خوابی ، موتور خانه خوابی ، واحدهای اشتراکی چند خانواده ای و تک اتاق های خانوادگی استیجاری بیگانه هستند و دقیقا همین دره عمیق فاصله مردم و مسئولان دلیل نارضایتی شدید مردم و خصوصا مستاجران کشور از حاکمیت می‌باشد.

دولت باید هر چه سریعتر نسبت به این انتقاد درد آور یک سوم جامعه ایرانی تکلیف خود را روشن کند ، دولت با پیشنهاد به سران قوا می‌تواند در بخش بزرگی از شهرها امکان واگذاری زمین به این قشر بزرگ را مهیا نموده و با تحرک جهادی امکان گشایشی برای مستاجران را فراهم نماید و با قبول اینکه یک میلیون مسکن در سال شعاری بیش نبوده است ، کار مسکن سازی را از قرارگاههای طرف قرارداد که خود آنان با دریافت سودی پروژه ها را در اختیار شرکت های دیگر قرار میدهند، گرفته و در اختیار خود مردم قرار دهند .

پیشنهاد

پیشنهاد : از ابتدای سال تاکنون قیمت اجناس از کالاهای اساسی گرفته تا لوازم التحریر و از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک چند ده درصد افزایش پیدا کرده است و نسبت به روزی که شورای سه جانبه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پایه دستمزد و حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان را مصوب نموده است فشار بر اقشار ضعیف چند برابر شده است و علیرغم ثابت ماندن ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی، متاسفانه قیمت‌ها دچار جهشی بی سابقه بوده است .

حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) پیشنهاد می‌دهد تا دولت محترم بدلیل شرایط خاص معیشت کارگران ، بازنشستگان و …. دستور تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی کار را صادر نموده و ترمیمی متناسب با افزایش قیمت‌ها و تورم ، بصورت استثنایی و در سال ۱۴۰۲ اعمال نماید تا بلکه این طبقات بسیار آسیب پذیر جامعه بتوانند حداقل تا پایان سال خود و خانواده محترمشان را بطور موقت مدیریت نمایند .

 

با تشکر

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

t.me/hemmat1396
Www.hmtp.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.