حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
نشست خبری دبیرکل و جانشین دبیرکل حزب همت با خبرگزاری ایسنا

نشست خبری دبیرکل و جانشین دبیرکل حزب همت با خبرگزاری ایسنا

نشست خبری دبیرکل و جانشین دبیرکل حزب همت با خبرگزاری ایسنا

دبیرکل حزب همت در گفت و گو با ایسنا گفت: اگر مردم به کسانی که نمی‌شناسند (مشهور نیستند) رای دهند وضع بدتر از این نخواهد شد اما اگر به آنهایی که می‌شناسند یعنی در تمام این سال های گذشته مسئولیت داشته اند، رای دهند یا وضع به همین شکل ادامه می‌یابد یا بدتر می‌شود.

دبیرکل حزب همت : انتخابات را یک عملیات جنگی می‌دانیم/ حزب‌مان از «کف خیابان» شکل گرفته است

سیداحمد نبوی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که ضرورت تأسیس حزبی جدید در فضای سیاسی کشور با نام «همت» چیست، اظهار کرد: من بعد از جنگ تقریباً تمام وقت خودم را برای سیاست گذاشتم، به شکلی که همه جریان‌های سیاسی بعد جنگ را می‌شناسم و با آنها رفیق بوده‌ام، اما هرچه بیشتر گذشت انتظاری که برای امتداد همدلی زمان جنگ داشتم رخ نداد و آنقدر فاصله‌ها زیاد شد که وارد یک فضای بداخلاقی شدیم و در پایان دهه ۸۰ به یک جنگ قدرت رسیدیم. بنابراین فضای سیاسی را برای فعالیت چه در جریان اصلاحات و چه در اصولگرایی مناسب ندیدم و برخلاف این‌که با هر دو جریان ارتباط داشتم دیدم نمی‌توانم با آنها کار کنم.

وی با یادآوری سابقه حزب همت در انتخابات شوراهای شهر سال ۱۳۹۴ ادامه داد: یک سال بعد از انتخابات، ائتلاف‌مان بدل به حزب همدلی شد و در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ نخستین کنگره‌مان را برگزار کردیم و همه حرف‌مان هم این است که جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا نتوانستند مردم را راضی نگه دارند و بخش عمده‌ای از نارضایتی مردم از این دو جریان است که سال‌ها پول، قدرت، مجلس و دولت دست‌شان بوده است؛ مردم هم بر خلاف میل‌شان تغییر مزاج‌های فراوانی به سمت آنها در طول این چهار دهه انجام داده‌اند اما آنها نتوانستند طوری عمل کنند که رضایت مردم جلب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تشکل متبوعش چه حرف‌های تازه‌ای برای مردم دارد تا آنان را جذب خود کند، توضیح داد: ما معتقدیم که مشکل گفتمان در کشور وجود ندارد بلکه مشکل اصلی در «شنفت‌مان» است که در این زمینه به دنبال این هستیم که عمل و کردارمان یکی و همدلانه باشد و این همان چیزی است که هر دو جریان سیاسی اصلی در آن مشکل دارند.

نشست خبری دبیرکل و جانشین دبیرکل حزب همت با خبرگزاری ایسنا

دبیرکل حزب همت ادامه داد: انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ می‌تواند ما را صاحب برنامه کند. ما نشسته‌ایم و برنامه نوشته‌ایم تا گفتمانی که می‌خواهیم در عمل نشان دهیم با برنامه‌ریزی ارائه کنیم. مثلا ما مجلس شورای اسلامی را برای قانون‌گذاری نمی‌خواهیم شاید از آن برای قانون‌زدایی استفاده کنیم و این یک «کردار عملیاتی» است. ما هیچ اسم شناخته‌شده‌ای در لیست‌مان حضور ندارند در واقع ما ژنرال نداریم چرا که مردم از ژنرال‌ها خسته شده‌اند، اما برنامه داریم و می‌خواهیم مردم به برنامه‌ها رای دهند نه به اشخاص.

نبوی با اشاره به فعالیت‌های تشکل متبوعش در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از انتقادهای ما این است که احزابی صرفاً در انتخابات می‌آیند و بعد محو می‌شوند! ما برای این‌که این انتقادها متوجه خودمان نباشد، می‌گوییم هر کس می‌خواهد بیاید و تمامی فعالیت‌های دو سال اخیر ما را رصد کند. ما همه جلسات کمیته‌های حزب‌مان برگزار و هر سه روز یکبار جلسه‌ای در این کمیته‌ها تشکیل می‌شود، اما چون جزو دو جریان اصلی سیاسی نیستیم طبعا توجه کمتری از سوی رسانه‌ها به ما انجام شده است.

ما در حال حاضر حزبی هستیم که یک نفر هم در قدرت نداریم. حزب ما از مردم خارج از قدرت شکل گرفته است و در کمتر حزبی میبینید که اتصال به بخشی از قدرت نداشته باشند. ما می‌گوییم مردم اگر قرار است در قدرت سهیم باشند باید از همین کف خیابان و انتخابات شورایاری‌ها آغاز شود.
وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از اعضای تشکل متبوعش متولد دهه ۶۰ هستند، اظهار کرد: ما ۱۷ میلیون دهه شصتی داریم که اکثرشان بیکار و تحصیلکرده هستند که اگر به اتف
اق پدرومادرشان به انتخابات بیایند عددی نزدیک به ۴۰ میلیون می‌شود که بخش عمده‌ای از رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهند.
دبیرکل حزب همدلی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای ترغیب دهه شصتی‌ها به حضور در انتخابات دارد، اظهار کرد: برنامه‌ای را از دو سال پیش آغاز کرده‌ایم و با تک‌تک آدم‌هایی که می‌خواهیم جذب کنیم، رودررو صحبت کردیم و اصطلاحاً کارمان را کوچه‌به‌کوچه و نفربه‌نفر پیش می‌بریم. اولین راهمان گفت‌وگوی رودررو بود و از این پس برنامه‌هایمان را ارائه خواهیم کرد و تاکید داریم در فضای مجازی بیشتر فعالیت کنیم و بکوشیم رسانه‌ها را با خود همراه کنیم، هرچند می‌دانیم کار سختی پیش‌روی ماست.
نبوی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که چرا فکر می‌کنید مردم باید در انتخابات به شما اعتماد کنند، تصریح کرد: اولاً این‌طور نیست که تصور داشته باشیم قرار است در انتخابات شق‌القمر کنیم. اما کار بزرگی در انتخابات ۹۸ انجام خواهیم داد. ما می‌گوییم اگر دهه شصتی‌ها پارلمان را بگیرند متوجه می‌شوند که بزرگترین آسیب دولت‌ها، تقابل رییس‌جمهوری با نظام ددر دوره دوم فعالیتش است، به شکلی که چون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند تقابل ایجاد می‌کنند و خود را اپوزیسیون نشان می‌دهند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم به کسانی که نمی‌شناسند (مشهور نیستند) رای دهند وضع بدتر از این نخواهد شد. اما اگر به آنهایی که می‌شناسند یعنی در تمام این سال های گذشته مسئولیت داشته اند، رای دهند یا وضع به همین شکل ادامه می‌یابد یا بدتر می‌شود. من انتخابات عملیات جنگی می‌دانم و حتما در روز انتخابات به بچه‌هایمان می‌گویم شما باید به جبهه بروید و از آبروی نظام کشور دفاع کنید تا آمریکا مایوس شود حال اصلا مهم نیست که خودمان پیروز شویم یا نه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.