حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)
تنها راه نجات کشور احیاء تفکرات شهید بهشتی در بین مسئولان است.

تنها راه نجات کشور احیاء تفکرات شهید بهشتی در بین مسئولان است.

سی ونهمین سالگرد شهادت سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب
تنها راه نجات کشور احیاء تفکرات شهید بهشتی در بین مسئولان است.

شهید سید محمد حسینی بهشتی سیاست‌مدار و فقیه ایرانی، نقش بسیار مهمی را در استقرار حکومت اسلامی درایران داشته است. وی پس از انقلاب ۵۷ به عنوان نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی، نایب رئیس مجلس خبرگان ولذا دومین رئیس دیوان عالی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر بهشتی از جمله نظریه‌پردازان ولایت فقیه محسوب می‌شد. عمر مدیریتی و نقش سیاسی این تئوریسین حکومت اسلامی درایران بسیار کوتاه بود، چراکه در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در پی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران که توسط سازمان تروریستی مجاهدین خلق طراحی و اجرا شد، منجر به شهادت دکتر محمدحسینی بهشتی و ۷۲ تن یاران انقلاب گردید. ۳۹ سال از آن حادثه تلخ که در خیابان سرچشمه تهران رخ داد می‌گذرد، اما تدبیر مدیریتی وسیاسی شهید بهشتی که برگرفته از عدالت‌خواهی براساس چارچوب قانون اساسی بود در ذهن مردم حتی نسل جدید به یادگار باقی مانده است.

او در شرایطی که فضای سیاسی کشور پرالتهاب تلقی می‌شد در بخش‌های مختلف مدیریتی سیاسی کشور فعالیت می‌کرد و در تصمیمات خود حقوق مردم در اولویت قرار داشت ولذا در برابر فساد ایستادگی و مبارزه می‌کرد. دکتر بهشتی در اوایل انقلاب خیلی زود به سوی یاران شهیدش پرکشید، اما تفکرات عدالت‌خواهی وی در چارچوب ذهنی جامعه ایرانی نقش بسته است، اما مسئولان فعلی که در بخش‌های مختلف سیتم سیاسی کشور در حال فعالیت هستند گویا آلزایمر گرفته و راه معلمان انقلاب بویژه شهیدبهشتی را فراموش کردند، این امر سبب شده تا مفهوم اداراه امروز کشور با روزهای گذشته زمین تا آسمان تغییر کند.

چراغ عدالت‌خواهی و همدلی کردن با مردم خاموش و زنگ فساد با صدای بلند زده شده است. این روزها خانواده‌های ایرانی با معظلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مواجه شدند و مسئولان به فکر جناح بازی و بردن منفعت بیشتر از بستر موجود هستند، درواقع مردم در اولیت نیستند چراکه منافع شخصی مسئولان از هرچیزی حتی افراد جامعه مهم‌تر است.

امروز تفکرات شهیدبهشتی تنها چندنفر سرلوحه راه خویش قرار دادند ومابقی در حال تکاپو برای قدرت ومنفعت شخصی هستند. تنها صدای بلند این تفکر در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب شنیده می‌شود اما متاسفانه پول و قدرت گوش‌ برخی مسئولان را کر و عقل‌ها را زایل کرده است.

گفتنی است که، سطرها می‌توان از تدبیر دکتر بهشتی و بی‌تدبیری مسئولان نوپا نوشت اما فایده‌ای ندارد. تنها راه نجات کشور احیاء تفکرات شهیدبهشتی بین مسئولان نوپا و قدیمی است.

معاونت سیاسی سازمان جوانان و دانشجویان حزب همت
حسین طالبی

 

سایت رسمی حزب همت
کانال تلگرامی حزب همت
صفحه اینستاگرامی حزب همت
کانال ما در آپارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.