حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

“رضایی تحمل کرد وگرنه باید زودتر می‌رفت”

به نام خدا و با سلام

“رضایی تحمل کرد وگرنه باید زودتر می‌رفت”

سید احمد نبوی، فعال و کنشگر سیاسی در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به عملکرد محسن رضایی در معاونت اقتصادی، اظهار کرد: «رضایی تقریبا در همان سه، چهار ماه اول آغاز به کار دولت، متوجه شد که سیاست‌های اقتصادی که برای آن‌ها تعریف دارد، در این دولت قابلیت اجرایی ندارند.» وی ادامه داد: « به واسطه اینکه رضایی شخصیت زودقهرکننده و از زیر کار در رو نیست، پای کار ایستاد و سعی کرد اثرگذاری داشته باشد. به نظر من، سیاست‌هایی که رضایی در حوزه اقتصادی برای آنها تعریفی داشت و بیست و چند سال روی آنها کار کرده بود، با سیاست‌های اقتصادی دولت، سازگار نبودند.»
نبوی گفت: «رضایی فکر می‌کرد می‌تواند دولتی‌ها را به این مسأله راضی کند؛ اما متأسفانه این سیاست‌ها با سیاست‌های رضایی نمی‌خواند و هرگز هم برخی به این مسأله راضی نمی‌شدند که عنان امور اقتصادی از دستش خارج شود.»
نبوی با بیان اینکه خروج رضایی از دولت باید زودتر اتفاق می‌افتاد تأکید کرد: «متأسفانه متلک‌هایی که به وی گفتند، اصلا صحیح نبودند و به نوعی، علیه  رضایی فضاسازی رسانه‌ای شد؛ چراکه رضایی در ۴-۳ ماه اول آغاز کار دولت فهمید که دولت با او همراهی ندارد.»
وی ادامه داد: «به نظر من، این ویژگی مثبت رضایی است که این شرایط را تحمل کرد و قهر نکرد. از طرفی، بنای مخالفت با کسی را نداشت. او می‌توانست این کار را انجام دهد و ساز ناکوک اقتصادی را به گوش مردم برساند؛ اما این کار را نکرد، به دلیل اینکه یکدستی دولت از دست نرود. به نظر من، این موضوع، از جوانمردی رضایی بود.»
فعال سیاسی با اشاره به حضور رضایی در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا، گفت: «من شک ندارم که رضایی در این حوزه بسیار موفق خواهد بود و سیاست‌های مدنظرش را در قالب این دبیرخانه، اجرایی خواهد کرد. عقیده من این است که این دبیرخانه، بسیار قوی خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با آن همراهی خواهند داشت. مجموعه این‌ها با همدیگر می‌توانند به سیاست‌گذاری اقتصادی ختم شوند.»

Www.hmtp.ir
t.me/hemmat1396

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.