حزب همدلی مردم تحول خواه همت
حزب (همت)

مجلس باید به راس امور بازگردد

 

به نام خدا و با سلام

“مجلس باید به راس امور بازگردد”

صفت مجلس انقلابی برای مجلس یازدهم صفت بسیار خوبی بود ولی ۴۱ ماه فعالیت آنان نشان داد که برای رضایتمندی مردم تنها انقلابیگری کافی نبوده است .
پیشران اصلی توسعه سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی کشور قوه مقننه می باشد که متاسفانه مجلس یازدهم به دلیل خلا در تجربه اجرایی بخش بزرگی از نمایندگان ، عدم شجاعت در قانونگذاری موثر با وجود شوراهای عالی قانونگذار ، دارا نبودن استقلال رای و تفکیک از قوای دیگر ، جهل به امور تقنینی قبل از نمایندگی و وجود محافظه کاری بیش از حد ، این نقش پیشرانه را از دست داده است و تنها صفت انقلابی را حفظ کرده است و از دهها شاخصه مورد نیاز برای این تاثیر گذاری تهی شده است هر چند برخی از نمایندگان سعی کرده و می‌کنند که قطار قانونگذاری را به ریل اصلی و راس امور بازگردانند ولی به دو دلیل مهم موفق نبوده اند ، یکی اقلیت مطلق بودن آنان در پارلمان و دیگر آنکه ضعف مفرط هیات رئیسه در مدیریت مجلس و تعامل با سایر قوا بوده است .

مجلسِ در راس امور باید ناظری شجاع و بصیر بر امور اجرایی کشور باشد لیکن مجلس یازدهم با این شاخصه فاصله ای نجومی داشته و هرگز نتوانست ضعف اجرایی بخش هایی از دولت را با نظارت مکفی اصلاح نماید ، مجلسی که کمترین تحقیق و تفحص در امور اجرایی و ناراستی های اقتصادی را در پرونده خود داشته است و نتوانسته در امور معیشتی مردم قوانینی برای ارتقا سطح زندگی مردم به تصویب و نتیجه برساند ، طبیعی خواهد بود که نمره ی تجدیدی وکلا از موکلان را در کارنامه خود ببیند .

گرانی های افسار گسیخته ، رهایی اژدهای تورم ، عدم تناسب حقوق کارگران و بازنشستگان و معلمان و … با رشد تورم و گرانی ها ، افزایش وحشتناک مسکن خصوصا اجاره بها که به بزرگترین مصیبت کابوس وار ۲۰ میلیون اجاره نشین انجامیده است از جمله آسیب هایی است که وکلای منتخب موکلان در مجلس یازدهم ایجاد کرده اند .
البته نباید از شاخصه مثبت این مجلس هم بی توجه گذشت ، رعایت اصول انقلاب ، تشرع ، دشمن شناسی ، حمایت از نیروهای مسلح و ….از جمله حداقل موارد مثبت مجلس یازدهم بوده است .
اینکه در ترازوی مردم ایران نکات مثبت و منفی فعالیت‌های مجلس چگونه سنجیده می‌شود باید به انتخابات ۱۱ اسفند نگاه کرد که قرارداد وکالتنامه چه تعداد از وکلای ملت از طرف موکلان تمدید وکالت نخواهد شد .
حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) منشور و میثاق نامه ای جدید برای عقد قرارداد مابین موکلان و وکلا تهیه کرده است که بزودی از آن رونمایی خواهد نمود ، شاید که تغییراتی جدید در مجلس دوازدهم به نفع مردم را شاهد باشیم .

سید احمد نبوی
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

Www.hmtp.ir
t.me/hemmat1396

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.